zondag 14 augustus 2016

Bucketlist: Before I Die

Iedereen heeft wel bepaalde dingen die hij of zij graag wil doen of bereiken in het leven. Afgelopen jaar maakte ik een bucketlist en deze wil ik hier nu met jullie delen. Sommige dingen (niet veel!) heb ik al gedaan. De rest moet ik nog doen en daarom zal ik af en toe updates geven als ik weer eens iets bereikt heb of als ik weer iets wil toevoegen!





Deze lijst heb ik gemaakt, omdat ik nogal chaotisch kan zijn en ik wil gewoon al mijn dromen waar kunnen maken!

1. Vrijwilligerswerk doen (CHECK!)
Dit is iets wat ik deels op zich wel wilde doen, maar eigenlijk ook moest doen! Om toegelaten te worden aan de geneeskunde opleiding moet ik 4 uur vrijwilligerswerk per week doen! En dat doe ik nu! Ik schenk 2 avonden per week koffie en thee in een bejaardentehuis. Binnenkort worden dit waarschijnlijk zelfs drie avonden, zodat ik echt aan mijn 4 uur kom!

2. Een week lang, elke dag iets nieuws eten
Ik vind eigenlijk al het eten tot nu toe wel lekker, maar ik wil gewoon meer gerechten leren kennen! De gerechten mogen overal vandaan komen en alles bevatten, zolang ik die gerechten maar in dezelfde week eet. En het liefst wil ik ze ook zelf koken!

3. Surfen (CHECK!)
Ook dit heb ik een keer gedaan! Met school gingen we naar Hoek van Holland en hier konden we surfen. Het ging toen nog niet geweldig dus graag zou ik dit nog een keer willen doen!

4. Naar Australië!
Deze kan ik kort houden: Het lijkt me daar gewoon zo geweldig!

5. Naar Nieuw-Zeeland
Eigenlijk precies dezelfde reden als de vorige, maar ook wil ik hier graag de stukken set van The Hobbit en Lord Of The Rings zien!

6. Eigen recepten boekje beginnen en bijhouden
In dit boekje wil ik alle nieuwe, lekkere recepten opschrijven, zodat ik ze niet vergeet en vaker kan eten.

7. Film marathon houden met vrienden
Ik wil samen met een aantal vrienden minimaal 3 films op een dag kijken! Het mogen natuurlijk veel meer films zijn maar dit is de limiet om het van mijn bucketlist te schrappen.

8. Een picknick organiseren
Gewoon. Omdat het gezellig is en ik dan lekker met mijn vrienden kan kletsen!

9. Bloemen drogen (CHECK!)
Dit klinkt heel simpel, maar vormt voor mij een probleem. Of ik vind geen mooie bloemen, of ik vind ze op het moment dat ik ze niet kan mee nemen, zoals op vakantie.

10. Samen met een vriendin met de trein een stad bezoeken. (CHECK!)
Gewoon gezellig shoppen, kletsen, fotograferen en gewoon rond kijken.

11. Mijn studie aan de universiteit beginnen
Dit is iets waar ik hard voor moet werken, maar daarom wil ik het ook graag! 

12. Mijn studie aan de universiteit afsluiten
Als je hem begint moet je hem ook afmaken, toch?

13. Mijn grenzen verleggen
Dit klinkt heel raar, maar ik wil gewoon iets doen wat ik normaal niet zou doen. Je hebt wel eens zo'n dag dat je iets doet wat je normaal niet zou doen. Dat wil ik weer een keer doen!

14. Met de trein door Europa reizen.
Gewoon omdat ik van reizen hou en ik wil graag zo veel mogelijk steden zien in mijn leven.

15. Mijn examen halen in 2018
Dit is toch wel logisch?! Het liefst natuurlijk gewoon in een keer! 

16. Een festival bezoek! (CHECK!)
Als het goed is gaat dat dit jaar gebeuren, deze zomer zelfs! CuliNESSE ga ik samen met een vriendin op de vrijdag bezoeken. Onder andere Kensington komt hier optreden!

17. Samen met een vriendin naar een concert gaan! (CHECK!)
Als het allemaal goed gaat gaat ook dit gebeuren dit jaar! We gaan naar Twenty One Pilots!

18. Dokter worden ( en hier een baan in hebben)
Dokter worden alleen gebeurt als het goed is als ik klaar ben met mijn opleiding aan de universiteit, maar heb ik dan wel direct een baan? Geen idee!

19. Naar Londen
Deze stad lijkt me gewoon zo mooi! Ik wil graag naar Bakerstreet, maar dat komt omdat ik dan een groot Sherlock fan ben...

20. Goed kunnen fotograferen
Hiermee bedoel ik dat ik zelf tevreden ben met de foto's die ik maak, dat ben ik nu nog niet echt!

21. Geld sparen in plaats van uitgeven
 Dit wil ik gewoon doen, omdat ik op een of andere manier niet kan sparen, er zit altijd iets tegen. Ik wil gaan sparen zodat ik volgend jaar een nieuwe lens kan kopen en geld weg zetten om ooit mijn rijbewijs te halen.

22. Mijn woordenschat vergroten
 Dat wil ik hiermee bereiken. Schrijven doe ik erg vaak, maar ik merk dat in mijn verhalen vaak dezelfde woorden gebruikt worden en dit wil ik meer gaan variëren!

23. Gitaar of piano kunnen spelen
Dit is iets wat ik vanaf kleins af aan al wil kunnen, maar op een of andere manier ben ik nooit lessen gaan volgen. Toch wil ik dit ooit echt kunnen. Ik kan de hele dag naar het geluid wat deze instrumenten produceren luisteren.

24. Een jaar lang elke dag een foto maken
De foto moet iets te maken hebben met die dag! Hopelijk kan ik hier zo snel mogelijk aan beginnen

25. Goed kunnen filmen met mijn camera.

26. Schrijf een brief naar de toekomstige ik.
Deze wil ik dan pas een jaar of tien later openen

27. Alles uit een kookboek ook werkelijk bakken

28. een verrassingsfeest organiseren! (CHECK!)

29. Georganiseerd worden
Ik ga het gewoon zeggen: Ik ben super chaotisch.....

30.  Een herinneringen boekje maken met een vriendin (CHECK!)
Gewoon zodat je het later kan terug kijken en kan zeggen: Dit hebben we samen allemaal beleefd.

31. Mijn Ipod ruilen met die van een vriend of vriendin
Zo leer je elkaar pas echt goed kennen!

32. Meer drinken! (CHECK!)
Dit vind ik een hele moeilijke!Ik probeer het al een jaar of 2, maar het lukt maar niet. Ik drink echt heel weinig en ik weet dat dit erg slecht is. Ik drink misschien 300 ml water thee in de ochtend en dan misschien nog wat later op de dag, maar niet genoeg. En dan moet je er wel aan denken dat vrouwen 1,6 L op een dag moeten drinken! Maar ik boek vooruitgang! Tenminste dat denk ik. Ik heb nu een app gedownload en die herinnerd mij eraan hoeveel ik met mijn gewicht moet drinken en als ik wat heb gedronken kan ik dit invullen. En zo weet ik hoeveel ik nog moet drinken! Hopelijk gaat dit lukken!

33. Vossen fotograferen
Vossen zijn zulke prachtige en grappige beesten. Die wil ik gewoon een keer in het wild goed kunnen bekijken.

34. Een mini ecosysteem in een weckpot maken. (CHECK!)

35. Vallende sterren de hele nacht bewonderen
Misschien niet de HELE nacht, maar wel minstens een paar uur.

36.
Bliksem fotograferen

37. Platenspeler kopen (CHECK!)

Dit is dus mijn bucketlist tot nu toe en ik hoop jullie snel een update te kunnen geven, maar je weet het maar nooit... misschien ben ik hier echt heel slecht in...

Hebben jullie een Bucketlist??? Zo ja, wat staat er op?

5 opmerkingen:

  1. Heel lief van je dat je vrijwilligers doet. Je hebt een lange lijst, ik hoop dat je op een dag het laatste doel kan afvinken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook nog echt een keertje naar Londen! Lijkt me zo leuk! En ik ben gek op het accent van de mensen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke bucketlist! Bij Dille en Kamille verkopen ze trouwens van die boekjes waar je recepten in kan opschrijven. Die zijn super leuk en niet al te duur! :)

    BeantwoordenVerwijderen