vrijdag 28 april 2017

Budapest


Ja, Ja ik weet het ik heb al meer dan een maand niet gepost, maar helaas staat school mij niet toe om even wat leuks te doen en moet ik heel erg mijn best doen om over te gaan naar volgend school jaar. Maar het is nu vakantie en dus kan ik eindelijk vertellen over de mooiste reis die ik ooit heb gemaakt en ja, dat was met school.

3 april was het dan eindelijk zover! Na jaren wachten was het dan eindelijk zover dat ik in 5 VWO zat en op buitenlandreis mocht met mijn klas. Een paar maanden geleden had ik kunnen kiezen tussen een aantal mooie bestemmingen, maar mijn keuze lag eigenlijk al vast. Boedapest! Samen met mijn beste vriendin ging ik daar heen. En al snel kwam die dag dat we op het vliegveld moesten verzamelen. In de auto naar Eindhoven was ik nog heel rustig, maar toen ik echte vliegtuigen zag opstijgen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig!

We kwamen pas laat aan in Boedapest dus het was al donker toen we daar kwamen, maar de volgende dag gingen we eindelijk op pad. Het Parlementsgebouw en de dierentuin. Tussendoor hadden we even de tijd om rond te lopen en te lunchen.

Het mooiste gebouw van Boedapest!


Donut time



Dit gebouw vond ik zo mooi in de dierentuin. Het was hetolifanten verblijf en sowieso vond ik de olifanten al geweldig maar dit maakte het zo leuk!



Op woensdag wandelde we langs een aantal mooie gebouwen en kerken en toen heb ik mijn beste vriendin deze foto van mij laten maken. Dit was een van de weinige keren dat ik iemand mijn camera toe vertrouwde.

En toen was het alweer donderdag en was het de laatste dag waarop we wat leuks gingen doen. Eerst bezochten we een synagoge en hierna kregen we veel vrije tijd en mochten we gaan winkelen en lunchen. En dat was echt super gezellig. We zijn een super duur restaurant binnen gelokt ( en daarna weggeglipt naar de buren en daar hebben we voor een normale prijs heerlijk gegeten)



De markthal
En de volgende ochtend hebben we samen nog even lekker ontbeten bij de bakker en koffie gedronken en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wat ging deze tijd toch ongelooflijk snel! Als ik er nu aan terug denk is alles zo snel gegaan en wil ik weer terug.

Maar ach nu is de eerste week van de meivakantie alweer bijna voorbij, maar ik beloof dat ik nog wat foto's van deze vakantie heb dus er komen nog meer posts! I promise!

2 opmerkingen:

  1. Hele leuke foto's!! Nu kon ik eindelijk zien wat jullie allemaal hebben beleefd in Boedapest!
    Nu moet ik nog even aan de bak met mijn Lissabon post...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Budapest lijkt me echt een mooie stad! Ik zit nu in de 4e, maar in de 5e ga ik ook op examenreis. (die reis naar Rome was dus niet voor m'n examen, maar een speciaal uitje voor Gymnasium) Ik heb nog geen idee uit welke steden wij mogen kiezen trouwens. Ik geloof wel dat Parijs uit de lijst is gehaald (terwijl ik daar juist graag heen wil!) maar uiteindelijk is elke stad wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen